Skitjobb och träningscykel.

Det blev inte party io fredags trots allt. Min CV utdelning tidigare på dagen hade tydligen gett resultat, för jag blev kallad till provjobb lördag kl 12 i Köpenhamn. Så det var bara att sluta dricka och bege sig hem i tid. Och tror ni jag fick jobbet? Neeej. För tanten var knäpp och verkade tro att jag skulle klara av allt galant på en gång! Även om hon hade gett mig jobbet så skulle jag tacka nej, men jag dissar det hellre själv än blir dissad. Så där gick jag miste om en rolig helg bara för detta skitjobbet. Dessutom lovade hon mig 100 kr/timmen, men när jag gick fick ag bara 55 kr/tim. Tack? Aja, imorgon efter lunch ska jag ringa till Vellinge spel och papper eller vad det heter numera, och anmäla mitt intresse för deras halvtidstjänst. Vellinge centrum är så mycket närmre än Köpenhamn.

Vi har investerat i en träningscykel, så nu vet jag en som ska ta tag i fläsket och börja träna! Jag tänkte att jag kan räna upp mig lite hemma först, och sen börja på Formtoppen. Har cyklat en timme idag. Kör minst en timme imorogn med och övermorgon osv.. när träningen är så nära så tror jag att min självdiciplin är bättre. Vi kan ju hoppas!

Jag är sugen på ost & broccolipaj.. Men det är väl ungefär en chans på miljonen att mamma skulle tänka samma som mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0