Ingen rubrik

Vilket jävla väder! Svinkallt och svinfult.. Fick sova med knästrumpor, duntofflor och dubbla täcken inatt för att inte frysa röven av mig. Sånt gör en himla glad va? Nej. Ska faktiskt muntra upp mig med en pizza ikväll. Yummie.
Enda tillfällena sånt här väder är mysigt är om man är två och kan hata det tillsammans. Kanske i soffan under en filt, kanske framför brasan, kanske med en bra film, kanske med varm choklad eller te, kanske under duntäcket, kanske i badkaret. Men ensam? Nej, då är det bara deprimerande. Jag vill ha någon som kan värma mig när jag är kall, någon som ersätter extratäcket och duntofflorna. Någon som gör tillvaron ljus trots att vi befinner oss på fel sida av solen. Någon att glömma tid och rum med. Någon som inte är borta när morgonen gryr och väckarklockan tar en tillbaka till verkligheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0