Chailatte

Man har ett innehållslöst liv om man åker in till Mobilia bara för att sällskapa en kompis under hennes lunchrast. Som varar i 45 mminuter,.. Men vad gör man inte när tristessen tar vid? Blev iaf en god scones med chailatte. Jag älskar chailatte! Vill kunna göra det hemma men, någon som vet hur man gör eller om det finns färdigt att blanda eller nåt? Har bara Indiskas chaite, men gör jag enligt det receptet så smakar det inte alls likadant. Mycket tunnare och smaklösare.

Var i stan igår också. Köpte en finfin blommig klänning till mina föräldrars 100års fest. Och så blidde det färgglada strumpbyxor och present till Maria. För pengar jag inte ens äger. Men snart lön, vilket påminner mig om att jag måste ringa och fråga när mitt tidsschema ska lämnas in.

Kommentarer
Postat av: Linn

jodå beiga! jag vet! köp espressohouse chaipulver och sen värmer du i micran hälften mjölk o hälften vatten och sen antar jag att du kanske inte har espresso-maskin hemma, och då kan du köpa sån eldriven liten vispare som du kör 3 sek i mjölken. blanda ihop allt och rör om! det blir precis som den man köper!

2008-10-16 @ 22:44:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0