Några boktips

Igår avslutade jag Kärlekens Historia av Nicole Krauss. Underbar bok, även om jag inte alltis hängde med. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Läs den! Jag lovar att du blir förälskad i hennes sätt att leka med orden och sätta ihop meningar som man bara smälter lite av när man läser dem.

Påbörjade Den tionde kretsen idag av Jodi Picoult. Har kommit en bra bit in i boken och jag säger samma som innan: Läs den! Det är en hemsk historia och helt klart 100 % tvång att läsa den. Jag har läst hennes tidigare böcker Allt för min syster och Försvinnanden och de ligger också högt på min Måste läsas - lista.

Har Mötley Crüe -The Dirt som väntar på mig härnäst. Tror jag ska spara den till Alanya. Fast Den tionde kretsen lär ta slut innan dess, så jag kanske ska ta en tur till Akademibokhandeln? Där kan man vara i evigheter och välja böcker. Att läsa är underskattat av allt för många. Läs mer, för bövelen! :D

Kommentarer
Postat av: Hanna

eller hur! jag måste alltid läsa lite innan jag somnar

2008-07-22 @ 19:31:04
URL: http://hannawiren.blogg.se/
Postat av: Moa

Jag gillar en författar duo som heter Roslund och Hellström. Riktigt bra kvalitÉ!

2008-07-23 @ 00:13:19
URL: http://noahsark.blogg.se/
Postat av: Charlie

The Dirt var en ganska underhållande bok faktiskt :).

Galna grabbar.



En bok som du absolut inte får missa är Dumskallarnas sammansvärjning (A Confederacy of Dunces). Aldrig skrattat så mycket i mitt liv.



MVH Charlie

2008-07-27 @ 01:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0