Kärlekens historia

Den läser jag för tillfället (och har gjort ett tag, har varit lite seg på den biten) och jag måste rekomendera alla att läsa den. Språket är helt underbart, perfekta meningar och stycken uppbyggda av ord jag aldrig skulle tänkt på i just det sammanhanget. Själva historien i sig är ganska klyddig, jag hänger inte med i alla skiftningar, men det går att förbise när resten är så bra. Hade boken varit skriven av någon annan med samma historia så skulle jag förmodligen dumpat den ganska fort. Meen: Läs den!!

Lite dumt av mig att inte markera mina favoritstycken, jag lär få gå igenom boken igen för att hitta allt bra, men här är två bitar jag gillar lite sådär extra:
"Det var en gång en pojke som älskade en flicka och hennes skratt var en fråga som han ville ägna hela livet åt att besvara."
"En tanke for över hans ansikte på ett språk som jag inte förstod."

Jag vill kunna använda mina ord precis som Nicole Krauss använder sina. Och om du läser boken så ska du se att jag inte överdriver det minsta.

Kommentarer
Postat av: Moa

är et den som handlar om en dvärg utan armar?

2008-07-15 @ 10:11:52
URL: http://noahsark.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Haha nää inte riktigt ^^

2008-07-15 @ 15:13:14
URL: http://rebeccagrube.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0