En lördag

Såhär i vintertid föredrar jag kvällarna och nätterna framför morgonarna och dagarna. Mörkret är mysigare än de gråa trista dagarna, fast jag måste säga att det är lite läskigt att gå ute ensam. Nackdelen med att lägga sig sent (eller tidigt, beroende på hur man väljer att se klockan) är min pappa som har sina egna åsikter om när jag ska gå upp, och de delar han gärna med sig av....
När det är mörkt ser man inte hur tråkigt vår svenska vinter är. (Tyvärr hindrar det inte oss att känna den), men man kan inte få allt. Att sitta uppe med några viktiga personer tills det ljusnar är härligt. Speciellt när det är vinter på riktigt, med snö och allt. Det blir en annan stämning då. Och mörkret blir mindre mörkt och instängande. (Ge mig snö).


Kvällen spenderade jag hos Dessi med film och onlinespel. Hon var sjukis och var ensam hemma, vad passar då bättre än en Beigs, tänkte hon! Så jag kom på min räcercykel och höll henne sällskap. Glass med persikor, mums. Sen tog jag min räcercykel hem och kollade på Hairspray. (En glad och uppiggande film, se den). Och nu sitter jag här och funderar på att lägga mig och läsa. (Jag har funderat klart, resten av kvällen spenderar jag med Harry Potter). Nattinatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0